Gondolatok a network marketingről - tények és tévhitek!


Mit tegyek?

Amikor valaki találkozik egy network marketing üzlettel, akkor leginkább arra kíváncsi, hogy mit is kell csinálni? Hogy működik az üzlet? Melyek azok a lépések, amit meg kell tenni?

A következőkben ezeket a lépéseket szedjük össze néhány pontban. Nézzük, akkor, hogy mit is kell tenni, hogy működtessünk egy hálózati marketing üzletet.

  • Miért?

Vagyis rögtön az elején el kell döntenünk, hogy valójában miért is kezdünk bele egy MLM üzletbe. Magyarán, meg kell fogalmaznunk céljainkat - anyagi, családi, üzleti, személyes, stb. célok - és következetesen ebbe az irányba kell haladnunk.

A célok meghatározását és kitűzését sokan nem veszik elég komolyan, mert nem tulajdonítanak neki elég jelentőséget! (Erről a témáról később még lesz szó, de a videók között látható egy rövid anyag ebben a témában.) Pedig hosszútávú sikerünk nagyrészben azon múlik, hogy mennyire vagyunk következetesek céljaink eléréséért és mit vagyunk hajlandóak ezért megtenni!

  • Megismerni a céget!

Ezen belül megismerni - és megtanulni -, hogy mit képvisel az a cég, akinek a partnerei leszünk. Itt konkrét tényekről van szó. Mióta működik a cég? Kik a tulajdonosok? Hogy működik a marketingterv? Milyen termékeket forgalmaz a cég? Hol van az iroda? Hogy kell terméket rendelni? Stb, stb.

Erre azért van szükség, hogy informálni tudjuk az érdeklődőket - azt hiszem ez magától értetődő...

  • Termékhasználat

Nyilván ennek akkor van jelentősége, ha termékalapú üzletbe kezdünk. (Egyébként milyen más üzletbe érdemes kezdeni egyáltalán...?)

A dolog nagyon egyszerű! Használjuk a termékeket, lesz vele jó tapasztalatunk, így könnyen és hitelesen tudjuk ajánlani másoknak, hiszen van saját tapasztalatunk. Legyünk saját üzletünk legjobb fogyasztói! Gondoljunk arra, hogy a pékmester sem a hipermarketben vesz kenyeret, hanem a sajátját fogyasztja! Miért is tenne mást?

Itt ugyanaz a helyzet. Kötelezzük el magunkat választott cégünk termékei mellett, és ami kapható partnercégünknél azt onnan vásároljuk meg!

  • Tervezzük meg üzletünket

Üljünk le üzleti segítőnkkel - szponzorunkkal - és tervezzük meg, hogy mennyit tudunk naponta (hetente) munkára fordítani és hogy mikor, hova, milyen üzleti szintre akarunk eljutni. Ez is összefügg a célok meghatározásával.

Ha elkezdünk dolgozni, és mégsem úgy jönnek az eredmények, ahogy elterveztük, akkor egészen egyszerűen tervezzük újra és folytassuk a munkát. Tűzzünk ki új célokat vagy aktualizáljuk a korábbi célokat, tűzzünk ki új határidőt!

  • Kapcsolati lista elkészítése

Egyszerűbben: írjuk meg névlistánkat! Tudom, hogy valakinek ez ijesztően hangzik, de enélkül egészen egyszerűen nincs hálózatépítés! Ez a lista a kapcsolati tőkénk!

Írjunk fel mindenkit, akit ismerünk! Ne azokat írjuk fel, akiket szerintünk érdekelhet az üzlet, hanem MINDENKI kerüljön rá, akit ismerünk. Mégis, kiket ismerünk? Család, barátok, rokonok, ismerősök, kollégák, volt iskolatársak, vagyis bárki és MINDENKI!!!

A névlista elkészítéséhez sok segítséget, ötletet kaphatunk céges kiadványokból, ahol megtanulhatjuk, hogyan kell megírni egy ilyen listát. Milyen szempontok alapján "gondolkodjunk", amikor sorra vesszük a lehetséges jelölteket. Ki az, aki szeretne több pénzt keresni? Ki az, aki szeretne nyugdíjas korára kiegészítő jövedelmet? Ki az, aki szeret sportolni? Ki az, akit érdekel a szépségápolás/a testsúly-kontroll/ a dekor kozmetika, stb. Kit ismerünk, aki autószerelő, pék, könyvelő, orvos, cipész, tanár, bolti eladó, stb.

Szóval rengeteg szempont szerint "csoportosíthatjuk" jelöltjeinket és így könnyen eszünkbe jut egy-egy "elfeledett" ismerős, akinek felajánlhatjuk a lehetőséget.

  • Kapcsolatfelvétel

Vagyis, elkezdjük feldolgozni kapcsolati listánkat! Egészen egyszerűen közöljük a világgal, hogy mivel foglalkozunk, és mit tudunk ajánlani másoknak! A lényeg, hogy tudják meg minél többen, hogy mit képviselünk. Előbb-utóbb ismerőseink hozzánk fordulnak segítségért!

A kapcsolatfelvétel formája sokféle lehet: telefonos meghívás, e-mail meghívás, Facebook üzenet vagy akár személyes megkeresés. A meghívás célja egy időpont egyeztetése, azért, hogy jelöltjeinknek, ismerőseinknek megmutassuk üzleti ajánlatunkat vagy az általunk használt (forgalmazott) termékeket.

  • Bemutató

Hívhatjuk üzleti prezentációnak is. Többféle formája lehet: családi tájékoztató, személyes találkozó (1/1-es beszélgetés) vagy a mai technikai eszközöket használva, online tájékoztató. Ez történhet Skype-on vagy egyéb csatornán, így földrajzi távolságtól függetlenül tarthatunk tájékoztatót akár a világ másik felén élő ismerősünknek. Ez a globális üzlet lényege!

  • Utánkövetés

Miután átadtuk az információt valakinek az üzletről és/vagy a termékekről, akkor pár napon belül meg kell ejteni az utánkövetést. Ezt a lépést úgy is hívják, hogy Hogyan Tovább Találkozó! (HTT) Vagyis meg kell tudnunk hogyan döntött a jelöltünk. Érdekli a felajánlott lehetőség? Érdekli az üzlet vagy a termék? Igen vagy nem!? Nagyjából ez a két válasz születhet, illetve egy harmadik: később érdekelheti. Ekkor egyetlen teendőnk van: elfogadjuk azt a választ, amit a jelölt mondott és ahhoz tartjuk magunkat! Ha érdekli az üzlet, akkor ennek megfelelően segítjük a munkáját és segítünk neki elindulni! Ha nem, akkor békén hagyjuk, ha viszont azt mondja, hogy fél év múlva érdekli a dolog, akkor fél év múlva keressük újra! (Ezért van jelentősége a leírt névlistának, mert bárkit, bármikor újra meg tudunk keresni.)

  • Az új jelölt elindítása és képzése

Ha valaki úgy dönt, hogy velünk fog dolgozni, akkor segítenünk kell a munkáját. Ezért vannak különféle képzési anyagok - írott anyag, videó, rendezvények, stb. - amelyekkel meg kell ismertetni leendő munkatársunkat. Meg kell tanítani neki, hogyan használja az oktatási rendszert és el kell érni, hogy minél előbb önállóan tudjon dolgozni, de tudnia kell, hogyha kérdése van, akkor ránk - üzleti segítőre - mindig számíthat. Ez a mentorálás.

Egy network marketing üzlet lényege a stabil fogyasztói - törzsvásárlói - kör kialakítása. Egy új jelöltnek ez a legelső, amit ki kell építenie. Amint ez megvan, addigra már lesznek olyan munkatársaink, akik velünk együtt akarnak dolgozni és fejlődni akarnak. Vagyis a fogyasztói kör kiépítésével párhuzamosan keressük üzletünk leendő vezetőit, akik idővel egy nagy csapatot, fogyasztói hálózatot irányítanak, menedzselnek!

Összefoglalva egy-egy szóban lépéseket:

  • Célok meghatározása
  • Termékhasználat
  • Üzlet megtervezése
  • Kapcsolati lista elkészítése
  • Jelöltek megkeresése
  • Üzleti vagy terméktájékoztató
  • Hogyan Tovább Találkozó
  • Új munkatárs elindítása, termékfogyasztók kezelése
  • Törzsvásárlói kör kialakítása
  • Vezetők keresése, képzése

És a legfontosabb dolog, amit network marketing üzletben tenni kell, az az, hogy a fenti lépéseket folyamatosan ismételjük, mert csak így működhet, növekedhet, fejlődhet vállalkozásunk!

Remélem tudtam segíteni! 

Gondolj merészet!

2017-05-25

Korlátlan Te!

"Szóval korlátok...? Tényleg...? 2017-ben...?

Azt már nem! Korlátlan Te!"

Egy ideje fut a tévében egy reklám, amiben az egyik mobilszolgáltató hirdeti új korlátlan internet csomagját. A reklám lényege, hogy napjainkban - 2017-ben - a világháló használatával korlátlanok a lehetőségeink!

Ezt a gondolatot fordítottam le a hálózatépítéssel kapcsolatban.

Valójában tényleg korlátlanok a lehetőségeink és ennek csak magunk szabhatunk határt. Mégpedig azzal, ahogyan gondolkodunk.

Gondolataink egyszerre zárhatnak be minket és ugyanúgy a gondolkodásunkkal - illetve annak megváltoztatásával - törhetünk ki a magunk felállította korlátok közül.

Az egyik a már említett gondolkodásmód, a másik nézőpont a korlátlansággal kapcsolatban a technikai rész, vagyis maga az internet.

Nyilván először a fejünkben kell rendet tenni és - ha eddig nem tettük - el kell kezdenünk tudatosan másként gondolkodni, főleg akkor, ha vannak céljaink és el is akarjuk érni azokat. Ez a dolgok nehezebb része, ugyanis nagyon ragaszkodunk régi bevált receptjeinkhez, régi megszokott gondolatainkhoz, világlátásunkhoz, hiedelmeinkhez, előítéleteinkhez...

Amikor a hálózatépítésről beszélgetek valakivel, akkor természetesen előjönnek az ellenvetések, kifogások - erről már írtam korábban. A kifogások egy része információhiányból, másik része kishitűségből, félelemből fakad! "Meg tudom én ezt csinálni?" "Úgysem fog sikerülni...!" "Beszéltem mással, neki sem sikerült...!" Ilyen és ehhez hasonló gondolatok kavarognak bennünk! De ha tudatosan ránézünk saját gondolatainkra - ami nem egyszerű -, akkor rájöhetünk, hogy a negatív, kishitű gondolkodásunkkal zárjuk ki az életünkből a sikert, a jólétet, a harmonikus párkapcsolatot, a magas jövedelmet, az anyagi biztonságot, stb.

Ha mindezeken sikerül túllépnünk és hálózatépítésre adjuk a fejünket, akkor a dolog technikai része tényleg nem állíthat meg minket! Mire gondolok?

A network marketing a kapcsolatépítésről és az információk átadásáról szól és ezek keresztül forgalmat hozunk létre, amiért a cég megjutalmaz minket. Mivel a munka nagy részét a kapcsolatépítés és az információátadás teszi ki, ezért ma már szinte lehetetlen kihagyni az életünkből a mobileszközöket. Remekül lehet kapcsolatot építeni, ismerkedni a világhálón és ezen belül a közösségi médián - például a Facebook-on. Ezeket a csatornákat leginkább kapcsolatok építésére és kommunikációra érdemes használni és nem termékreklámozásra, mert abból már az emberek nagy részének elege van...

Ha valakinek van bármilyen mobileszköze - okostelefon, tablet, laptop -, vagy asztali számítógépe és internetkapcsolata, akkor az egész világ a lábai előtt hever. Bárkit el tudunk érni a közösségi hálón, akinek fel tudjuk ajánlani üzleti lehetőségünket, vagy akiben potenciális üzlettársat látunk! BÁRKIT!

Sok ismerősünk napi szinten használja ezeket az eszközöket - sokszor teljesen értelmetlen dolgokra -, akkor miért ne használnánk munkaeszközként, értelmes dologra, saját üzletünk építésére! Hallom egy-egy embertől, hogy Ő utálja a Facebook-ot, meg hogy hülyeség az egész "Facebook-őrület"... Igen! Így is gondolhatunk a közösségi médiára... És gondolhatunk rá eszközként, amivel mi is "korlátlanok" lehetünk!

Mi akadályoz meg bárkit is abban, hogy kapcsolatba lépjen a Facebook-on keresztül egy számára szimpatikus emberrel és megmutassa neki, hogy milyen üzletet képvisel és információt küldjön neki? Senki nem akadályozhat meg Téged - és engem sem -, hogy használjam ezeket az eszközöket! Képzeld el azt, hogy valakivel Skype-on beszélsz, aki, mondjuk Londonban él - vagy Londonban mosogat, mint vendégmunkás - és felajánlasz neki egy lehetőséget, amivel többet kereshet, mint a magyar átlag és ezért nem kell külföldön mosogatnia! Láttam már nem egy olyan fiatalt, aki online kezdett üzletet építeni külföldön, ahol addig élt és dolgozott és az üzlet megadta neki azt a jövedelmet és szabadságot, hogy hazaköltözhetett és immár itthonról dolgozik ugyanezzel az üzlettel online módon! Azt hiszem ez egészen nagyszerű ajánlat!

Van megoldás, mivel tényleg korlátlan lehetsz!

Ahogy a reklámban elhangzik: Korlátlan Te!

Gondolj merészet!

2017-07-15

Az idő értéke

"Az idő semmit nem segít, csak elrepül, csak elrepül..."

Jobb címet nem tudtam adni ennek a témának, de azt hiszem nem is kell, hiszen magáért beszél. Az IDŐ értéke... A Youtube-on is terjed egy ilyen videó, amit a weboldalamon is meg tudtok nézni, az alábbi linken. Csak 3 perc - ha már az időnél tartunk.


Az idő kérdését és az idő értékét a hálózatépítés szemszögéből közelítem meg, bá ha jobban belegondolunk, nem csak az üzlettel függ össze, hogyan használjuk időnket, hanem az élet egyéb területein is nagy a jelentősége! Ennek ellenére azt tapasztalom, hogy nem használjuk jól a rendelkezésünkre álló időt! Elherdáljuk...

Sokszor, amikor beszélek valakivel és felajánlom az üzletet, azt a választ kapom, hogy most nem, majd ekkor vagy akkor, esetleg jövőre, talán tavasszal, esetleg ősszel... Sokan úgy gondolkodnak, hogy majd "akkor" - egy nagyon távoli időpontban - amikor ideálisak lesznek a körülmények, na, majd akkor belekezdek. Csak sajnos a körülmények soha nem lesznek ideálisak. Mindig lesz egy ballagás, egy évzáró, egy munkahelyváltás, egy esküvő, egy temetés... És az idő csak telik...

Lehet, hogy ez nagyon közhelyesen hangzik, de a legértékesebb dolog az életünkben - talán az egészségen kívül - az idő. Azt is mondják sokan, hogy azért nem kezdenek bele az üzletbe most, mert NINCS IDEJÜK..! Pedig ugyanannyi idejük van, mint bárki másnak. Csak nem tanulták meg - nem tanultuk meg - okosan, hatékonyan használni, kihasználni. Azt most hagyjuk, hogy mennyi időt töltünk tévézéssel, az interneten, a Facebook-on való szörfözéssel és mennyit töltünk a munkahelyünkön, ahol az időnket valaki más sikeréért - a cégtulajdonos sikeréért - feláldozzuk.

Szóval azt hallom sok embertől, hogy nincs elég ideje. Pedig ahogy már fent említettem - a koldusnak és a milliomosnak is ugyanannyi ideje van... Ha valaki most egy munkahelyen dolgozik, és benne van a napi rutinban, a napi mókuskerékben és aztán hullafáradtan hazaesik, és ez ismétlődik hétről-hétre, hónapról-hónapra, akkor mikor lesz ideje arra, hogy időt teremtsen magának! Hát, ha így folytatja, akkor semmikor... És ez a legnagyobb csapda...! Hajtunk, hajtunk - de nem jutunk előre - és egyszer csak azt vesszük észre, hogy elment mellettünk az élet... És lehet, hogy akkor már késő lesz! Kívánom, hogy ne így legyen!

Tegyük fel, hogy már tíz éve dolgozunk ugyanazon a munkahelyen és éljük a mindennapjainkat. A fizetés alig változik és szinte megváltás az egy hetes nyári szabadság, amit az idő rövidsége miatt nem is igazán tudtunk élvezni. Mert ugye vár minket vissza a munkahely... Vissza tudunk emlékezni, mondjuk arra, hogy hol voltunk 2014. január 15-én? Vagy hol voltunk és mit csináltunk tavaly március 3-án? Hol voltunk öt évvel ezelőtt egy áprilisi hétköznapon...? Valószínűleg nem, mert az a nap is olyan volt, mint a többi és valószínűleg a munkahelyünkön voltunk és már nem is tudjuk, hogy mit tettünk és nem tudjuk, hogy mi értelme volt ott lennünk!

És tudjuk, hogy hol leszünk 2019 májusában? Előttünk van a kép? Milyen ez a kép? A megszokott irodában, a megszokott kollégákkal, vagy a szalag mellett...? Vagy ezen a képen a Bahamákon vagyunk vagy, hogy ne menjünk annyira messzire - mondjuk egy jó kis wellness hétvégén vagyunk a családdal teljes nyugalomban, örömben, egészségben, anyagi biztonságban? Mindkettő lehetséges...

Ezért nem mindegy - a végeredmény szempontjából -, hogy mire használjuk az időnket. A saját jövőnk építésére vagy a főnökünk céljainak megvalósítására! Ahhoz, hogy az időnket mi uraljuk és ne mások osszák be, ahhoz mindenképpen el kell kezdenünk másképp gondolkodni és el kell kezdeni tudatosan tervezni az életünket! Persze ez nem könnyű! De valahol, valamikor el kell kezdenünk, főleg, ha nem akarunk úgy járni, mint a fent vázolt mókuskerék élő "sorstársunk"!

Ha most kitűzünk egy időpontot a jövőben és beírjuk a naptárba, hogy addigra mit fogunk elérni, akkor két dolog történhet. Vagy elérjük addig az időpontig a célunkat, vagy nem... Egy dolog viszont közös mindkét végeredményben: az az időpont így is, úgy is eljön, ha akarjuk, ha nem! Gondoljunk csak a legutóbbi újévi fogadalmunkra - már, ha valaki tett bármilyen fogadalmat! Nagyjából hat hónapja volt újév napja... És, lement az 10 kiló felesleg? Sikerült-e lecserélni a kocsit? Sikerült-e megduplázni jövedelmünket? Bárhogy is alakult, az idő eljött, amit akkor olyan távolinak gondoltunk... És eljön az a nem is túl távoli időpont, amit most még nem tudatosítunk magunkban!

Eljön! A kérdés csak az, hogy addig mit teszünk!? Elkezdünk-e dolgozni a jövőnkért, ami lehet, hogy sok kellemetlenséggel és kényelmetlenséggel jár, vagy megmagyarázzuk magunknak, hogy MOST miért nincs időnk és feláldozzuk a jövőnket a most kényelméért!?

Ha ezt az egészet lefordítjuk a hálózati marketingre, akkor az jön ki, hogy bárhogy is döntünk most, a következő három év mindenképpen eltelik. Ha a következő három évben - igen, akár ennyi időbe is beletelhet - elkezdünk építeni egy MLM üzletet, akkor garantáltan előbbre fogunk tartani, mint ha hagynánk az a három évet elfolyni a semmibe... Három év - lehet, hogy öt, de az is lehet, hogy csak 10 hónap - heti 15-20 óra, amit otthoni munkával töltünk és fejlődik a hálózatunk! Nagyjából az a kérdés, hogy akarunk-e minőségi változást az életünkben három év múlva, vagy nem!?

Ez a kérdés, válasszatok!

Gondolj merészet!

2017-06-19

Kudarc! Kudarc?

Azt tapasztalom, hogy sokan azért nem mernek belevágni egy network marketing üzletbe, mert félnek... Félnek a bukástól, az elutasítástól, attól, hogy hülyének nézik őket mások, vagyis félnek a kudarctól! Azt gondolják, hogy a kudarc egy bélyeg, amit viselni fognak, ha nem sikerül elérniük kitűzött céljaikat!

Valójában mit is tekintünk kudarcnak?

A hálózatépítésben ez legtöbbször az attól való félelem, hogy nemet mondanak nekünk vagy "megszégyenülünk" valaki előtt, aki esetleg lekicsinylően viszonyul munkánkhoz! Ez az első számú félelmünk!

Természetesen nem jó érzés, nem kellemes, ha nemet mondanak nekünk! Ahogy az sem kellemes, ha belerúgunk az ágy lábába vagy megcsíp egy szúnyog! Nem kellemes, de túl lehet élni... Ahogy az elutasítást is túl lehet élni! Erre egyetlen módszer létezik: tovább kell csinálni!

Ahogy John Fuhrman könyvének címe is mondja: Kérem a következőt! A hálózatépítésben nem embereket akarunk rádumálni és átformálni, hanem KERESSÜK azokat, akik VÁLTOZTATNI AKARNAK helyzetükön! A legegyszerűbb módja ennek, ha mindig szem előtt tartjuk ezt: Kérem a következőt!

Értem és átérzem, hogy nem jó elutasítást kapni, pláne nem jó egy hozzánk közel álló embertől, akiről azt gondoltuk, hogy ŐT biztosan érdekelni fogja üzleti ajánlatunk! Azért is félünk az elutasítástól, mert azt gondoljuk, hogyha felajánljuk egy ismerősünknek a lehetőséget és ő nemet mond, akkor megváltozik a vele való kapcsolatunk. Mérges lesz ránk, nem akar velünk többet szóba állni vagy egy életre megszakad köztünk a barátság! Azt gondolom, hogy ha valaki ezért szakítja meg velünk a kapcsolatot - sok ilyen városi legendát és valós esetet hallottam - akkor az illető nem is volt a barátunk és nem is voltunk igazán fontosak a számára! Ezen érdemes elgondolkodni és helyén kezelni a szituációt! És mindenekfelett tudatosítani magunkban, hogy ez nem a mi problémánk... Nem velünk van a baj, hanem az illető reakciójával!

Az idők során a következő levezetést találtam ki magamnak arra, hogy vajon milyen következménye lehet annak, ha valakit megkérdezek és elutasít!

Tegyük fel, hogy névlistánkon szerepel egy volt osztálytársunk, akivel öt éve nem beszéltünk, esetleg látjuk egymást a facebook-on, tudunk róla ezt-azt és úgy döntünk, hogy felhívjuk és megmutatjuk neki az üzletet, amivel foglalkozunk. Mi lehet a legrosszabb, ami történhet velünk? Mi lehet a legjobb, ami történhet velünk?

Tehát, felhívjuk, nemet mond! Mi történt itt? Az illető több éve nem volt szerves része az életünknek. és a jelek szerint most sem lesz az... Tehát, mi változott negatív irányban? Semmi!

Nem lett rosszabb a helyzetünk! Nem lett az illető az üzlettársunk és nem lett belőle termékfogyasztó sem - egyelőre! Fontos, hogy egyelőre! Mert az emberek élethelyzete és gondolkodása idővel változhat! Néha sokkal gyorsabban és drasztikusabban, mint, ahogy elképzeljük - baleset, válás, betegség, munkahely elvesztése, stb...

És mi történik, ha ugyanez az ember a megkeresésünkre igent mond? Akkor nyerhetünk egy üzleti partnert, egy termékfogyasztót - akiből később lehet üzlettárs is - és nyerhetünk akár egy életreszóló barátságot, ahogy ez sokszor megtörtént! De ezt csak akkor "nyerhetjük meg", ha félelmünk ellenére MEGKÉRDEZZÜK a jelöltet!

A lényeg: nem veszíthetünk semmit azzal, ha megkérdezünk valakit, hogy érdekli-e az, amivel mi foglalkozunk! Nem érhet minket kudarc!

Szerintem sokkal nagyobb kudarc, ha nem teszünk semmit és meg sem próbáljuk félelmeinket legyőzni! Ha kilépünk, az oly sokszor emlegettet konfortzónából, akkor nyerhetünk! Ha tudatosan elzárkózunk a konfrontációtól, akkor BIZTOSAN nem nyerhetünk semmit!

Szerintem ez a legnagyobb kudarc! Hogy nem VÁLTOZIK semmi körülöttünk! Hogy úgy élnek le sokan éveket, évtizedeket, hogy nem mernek váltani, változtatni - és úgy maradnak... A legnagyobb tragédia az életben, az, amikor ott a lehetőség a kezünkben és nem használjuk ki és nem kezdünk el másképp élni, másképp gondolkodni... Amikor pedig rájövünk, hogy váltani kellett volna, már késő...

Sokan beleragadnak abba a helyzetbe, ahol eddig sem érezték jól magukat! Úgy maradnak: szegényen, betegen, lustán, pesszimistán!

Persze nem akarom, hogy ez a bejegyzés nagyon pesszimistára sikerüljön! Pont azt szeretném, ha az eddig magukban kételkedők megmozdulnának és elfelejtenék a kudarc fogalmát és tudatosan elkezdenék életüket alakítani! A siker felé...

Néhány rövid példa a sport világából, arról, hogy mi a kudarc és mi nem az!

Risztov Éva!

Olimpiai bajnok úszó. Nagy tehetségnek tartották. Ott volt az olimpián 2000-ben és 2004-ben is. Nem ért el kiemelkedő eredményt, holott korábban más világversenyeken már voltak érmei! Ezután 2005 októberében bejelentette visszavonulását - 20 évesen! A hírek szerint lelki válságba került és edzőivel sem jött ki jól... Teljesen nem távolodott el az úszástól. Majd - ugyanolyan váratlanul mint, ahogy visszavonult - bejelentette, hogy újra versenyezni fog! Ez 2009-ben történt - 4 évvel később. Közben profilt váltott és belekóstolt a nyíltvízi úszásba. A lényeg- 2012 júniusában kvalifikálta magát a londoni olimpiára nyíltvízi úszásban! És két hónappal később olimpiai bajnok lett 10 kilóméteren! Talán a londoni aranyérmek közül a legváratlanabb siker az övé! Meg kell nézni a Youtube-on azt a videót, amelyen a győzelme és családja ünneplése látható! Érdemes! Ezután folytatta tovább és elindult a 2016-os riói olimpián, ahol ugyanezen a távon - olimpiai bajnokként - 13. lett.

És ezután úgy szállt ki a vízből - mosolyogva, elégedetten -, hogy megtett mindent és ez most erre volt elég! De ő akkor is olimpiai bajnok! Akkor ez most kudarc? Kudarc, hogy korábban abbahagyta? Kudarc, hogy csak tizenharmadik lett? Nem az lett volna a legnagyobb kudarc - saját maga számára -, ha abbahagyja 20 évesen és megkeseredetten éli tovább az életét? Ehelyett: talált egy másik utat, egy másik motivációt és újra felépítette önmagát! Számomra a legnagyobb tett és - ha lehet rangsorolni - a legfényesebb londoni arany az övé!

Földi Imre

Olimpiai bajnok súlyemelő.

A következő sorokat a Földi Imréről szóló Wikipédia bejegyzésből idézem.

"1959-től 1977-ig szerepelt a magyar válogatottban. Légsúlyban és pehelysúlyban versenyzett. Nyomás gyakorlatával a világ legjobb versenyzője volt. Öt olimpián, 10 világbajnokságon és 13 Európa-bajnokságon szerepelt. 35-ször javított világcsúcsot. Súlycsoportjában a nyomás örökös világrekordere, mert 1973-ban ő nevéhez tartozott a csúcsbeállítás. 13-szoros magyar bajnok. A sportág egyik legeredményesebb magyar képviselője, rajta kívül nincs még olyan versenyző, aki tizennyolc éven keresztül a világ élvonalához tartozott. Pályafutása alatt húsz alkalommal állított fel világcsúcsot és ötven alkalommal magyar csúcsot."

Közben az 1964-es tokiói olimpián ezüstérmes. Négy évvel később Mexikóvárosba megint ezüstérmes. Az 1972-es müncheni olimpián - 34 évesen - olimpiai bajnok lett!

A két ezüstérem kudarcnak számít? Ezt nem tudhatjuk, talán csak Földi Imre lenne a megmondhatója... De nem adta fel és végül - annyi "kudarc" után - felért a csúcsra!

Nyilván sok hasonló példát lehet még találni a sport világában, de ez a kettő is jól mutatja, hogy csak akkor beszélhetünk kudarcról, ha el sem kezdünk tevékenyen dolgozni céljainkért vagy a nehézségek miatt feladjuk a küzdelmet!

Ha soha nem adjuk fel, akkor nem érhet minket kudarc!

Gondolj merészet!

2017-06-11

Valódi védőháló

Az előző blog bejegyzésben már érintettem a munkahely/állás kapcsán a biztonság fogalmát. Úgy érzem erre érdemes visszatérni egy kicsit.

Tapasztalataim alapján az alkalmazottak és az álláskeresők nagy része nem tudja pontosan, hogy mit is jelent számára és családja számára a biztonság. Nem tudják, hogyan teremthetnék meg az életükben a biztonságot, mitől válhatna életük kiszámíthatóvá. A többség még mindig a munkahelytől reméli ezt a (látszat) biztonságot! Elismerem, hogy vannak olyan munkahelyek, ahol az alkalmazott minden téren megtalálja számításait: jó környezetben dolgozhat, inspiráló vezető mellett dolgozhat; inspiráló, pozitívgondolkodású kollégák veszik körül, emberhez méltó anyagi megbecsülésben részesül és megfelelő mennyiségű szabadidővel rendelkezik, stb. Valljuk be, nem ez az átlagos...

Az alkalmazottak rettegnek attól, hogy vállalkozók legyenek! Ez részben érthető is, a mai - hagyományos - vállalkozó környezetet ismerve. Ennek ellenére az alkalmazottak többsége egy VÁLLALKOZÁSBAN dolgozik! Igaz, hogy beosztottként, de egy vállalkozás alkalmazásában áll! Vagyis életük és ezzel együtt fizetésük, anyagi biztonságuk és családjuk biztonsága a vállalkozás teljesítményétől, bevételétől függ! Ha akarják, ha nem...!

Ha a cégnek "nem úgy megy" és költséget akar csökkenteni, akkor az alkalmazottakkal kezdi a leépítést. (Az ugye világos, hogy egy alkalmazott a cégeknél a "költség" oldalon szerepel és nem "bevétel-növelő" címszó alatt!) Vagyis ilyen szemszögből nézve egy alkalmazott soha nincs biztonságban. Nincs az irányítás a kezében. Az irányítás a főnökség kezében van és családja biztonsága ettől függ!

A kérdés valójában az, hogy tényleg a munkahelytől reméli valaki a biztonságot, vagy úgy dönt, hogy Ő MAGA megteremti egy rendszer segítségével - egy network marketing üzlettel - a saját BIZTONSÁGÁT!

Ezt a posztot két valós élmény inspirálta! Az egyik egy telefonbeszélgetés volt, a másik egy séta kapcsán szerzett élmény volt!

Visszahívtam egy hölgyet - van egy 10 éves gyermeke -, aki állást keres - megint...! Korábban már beszéltünk, azt hiszem 2015-ben és 2016-ban is... Elmondtam miért hívom. Ő pedig elmondta, hogy pár napja küldték el a munkahelyéről - egy vidéki multicégtől. És most ugyanabban a cipőben jár, mint másfél évvel ezelőtt... Újra elláttam őt információkkal, azzal kapcsolatban, hogy mi lenne, ha azon gondolkodna, hogy a munkája mellett elkezdené építeni a saját és gyermeke jövőjét! Mert egy hálózati marketing üzlet erről szól! Nem az "eladásról", nem a "beszervezésről", hanem az ember jövőjéről! Még, ha ez elsőre nem is nyilvánvaló!

A másik élmény egy séta közben ért, amikor korábbi munkahelyem környéken jártam. Volt a környéken egy festékbolt... Pár hónapja láttam, hogy zárva van és kiírták, hogy: A bolt felújítás miatt zárva, nyitás márciusban. Aztán az volt kiírva, hogy nyitás áprilisban... Most pedig az van kiírva, hogy a bolt: Megszűnt! Ezzel megszűnt egy családi vállalkozás, illetve több ember "biztos" munkahelye, megélhetése, reménye, háttere, jövője, ahogy tetszik... Ha jól tudom, egy hatósági előírás miatt kellett elköltöznie - megszűnnie - az üzletnek. (Pincében nem tárolhatnak festéket és gyúlékony anyagokat.) Egy vállalkozó arra kényszerült, hogy nagy költségek és plusz munka árán elköltöztesse vagy megszűntesse vállalkozását!

Ezért látom úgy, hogyha valaki egy vállalkozás alkalmazásában áll, akkor egyáltalán nincs biztonságban, mert nincs ráhatása egy csomó tényezőre, ami az Ő életét befolyásolja!

Ha valaki biztonságban akar élni - ennek egyik pillére az anyagi szabadság -, akkor munka mellett valami olyan rendszer működtetésében érdemes gondolkodnia, amivel függetleníteni tudja magát a külső körülményektől! Erre nagyszerű lehetőség egy network marketing hálózat felépítése, lényegében kockázat nélkül!

Szerintem ez a fajta függetlenség adhat igazi BIZTONSÁGOT, egy igazi VÉDŐHÁLÓT egy embernek és egy családnak!

2017-05-06

Állás vs. Haladás

Sokszor hallom az emberektől, hogy csak a "fix" munkahelyben, az állásban hisznek, és ezért nem vágnak bele egy network marketing üzletbe. Nekem ez a munkahely kontra MLM-üzlet a kedvenc témám. Talán azért, mert 17 évig alkalmazottként éltem, dolgoztam, gondolkodtam... És talán azért is a kedvenc témám, mert alkalmazottként jöttem rá arra, hogy mennyire korlátozottak a lehetőségeim egy állásban. A nevében is benne van: állás - és nem haladás.

Elég sokat beszélgetek - főleg telefonon - álláskeresőkkel. Ez az én becsípődésem! Mármint az, hogy hiszem azt, hogy az álláskeresők között vannak olyanok, akik valójában többet akarnak az élettől, mint a napi nyolctól ötig tartó robot és keresnek egy lehetőséget, amivel kitörhetnek belőle. Hiszem, hogy vannak ilyen emberek! Sőt tudom, hogy vannak ilyenek, hiszen több munkatársam van, akit így találtam meg! Nekik vannak céljaik és rájöttek arra, hogy ha más életet akarnak, ahhoz kell egy - másik - eszköz, amivel ezt elérhetik. Ez pedig a network marketing...

Időnként elképedek, hogy emberek - akár kisgyermekes szülők - milyen alacsony összegért hajlandóak dolgozni... Olyan összegeket írnak oda a hirdetésekbe, amiről ők is tudják, hogy nem elég egy tisztességes élethez! Pontosabban, az az összeg jóformán semmire nem elég! Mégis odaírnak 70-100 ezer forintot... Most tényleg? Mit lehet abból megvalósítani...? Persze jön a szinte automatikus válasz, hogy Magyarországon nem fizetnek ennél többet és örüljünk, hogy találunk valami "biztos" munkát!

És itt van a legnagyobb baj! Elhitették az emberekkel, hogy nem tudnak ennél több pénzt keresni, hogy nekik annyi lehetőségük van, hogy "havi százból" tartsák el a családjukat! És az álláskeresők nagy többsége ezt el is hiszi! Hogy az a vágyaik netovábbja, hogy - végre - találjanak egy "biztos" állást és bejárhatnak DOLGOZNI! Sokan kifejezetten hangoztatják, hogy DOLGOZNI akarnak - szinte bármennyi pénzért... Hihetetlen és elkeserítő! Mármint az, hogy ennyire nem hisznek az emberek magukban, és nem hiszik el, hogy ennél több jár nekik! A többség DOLGOZNI akar, nem pedig ÉLNI!

És akkor jön valaki - mondjuk én - és felkínál nekik egy lehetőséget, amivel hosszútávon megoldhatnák az életüket. És félnek, kételkednek, keresik a kifogásokat és nem mernek belevágni... A biztos munkahely illúziójában ringatják magukat. Biztos munkahely...? Akkor miért keres valaki állást, ha a munkahely olyan BIZTOS vagy FIX!?

Igen, alkalmazottként BIZTOS, hogy nem lesz senki értékén megfizetve!

BIZTOS, hogy más - a főnök - osztja be az idejét.

BIZTOS nem nézik jó szemmel, ha a gyerek beteg lesz és otthon kell vele maradni...

Az is BIZTOS, hogy hónap elején az alkalmazott megkapja a "biztos" fizetését... Kivéve, amikor nem...! Kivéve, amikor kevesebbet kap, mint, amit megígértek neki vagy később kapja meg...

Az is BIZTOS, hogy ha valaki megkapja azt a "havi százat", akkor nem boldog vele... Mert már minden forintnak megvan a helye és már a hónap közepén azt várja, hogy mikor kapja meg következő fizetést!

"DOLGOZNI akarok!" De miért is? Azért akar valaki dolgozni, hogy pénzt keressen - amiről tudja, hogy kevés... De dolgozni KELL, hogy megvehesse a bérletet, hogy bejárhasson DOLGOZNI... És az igazán fontos dolgok hol maradnak? A családdal töltött minőségi idő? A hobbira, kikapcsolódásra, nyaralásra, kirándulásra fordított idő! (A nyaralás nem azt jelenti, hogy egy hétre kiszakadunk a mókuskerékből, aztán hullafáradtan, idegbajosan rohanunk vissza hét nap múlva dolgozni...!)

Azok a dolgok, amiért igazán érdemes élni, azok nem a munkahelyen vannak...

Senki ne mondja nekem, hogy 6-8-10 évesen az óvodában vagy alsó tagozatban bolti eladó, biztonsági őr, portás vagy könyvelő akart lenni... Sokkal inkább: sportoló, orvos, felfedező, autóversenyző, táncosnő, rockzenész vagy valami hasonló! Ezt azért emelem ki, mert sokan azért nem kezdenek el egy üzletet, mert "szeretik azt, amit csinálnak"... És közben irodai adminisztrátornak, árufeltöltőnek, takarítónak jelentkeznek... Biztos van, amit lehet szeretni egy irodai adminisztrátor állásban - vajon mit -, de az is biztos, hogy abból senki nem lesz anyagilag független! Hogy honnan tudom? Meg kell kérdezni egy irodai adminisztrátort 15 évi munka után, hogy hová jutott el? Mennyire került közel az anyagi függetlenséghez? Ez egyszerűen lemérhető, főleg egy friss, pályakezdő kolléga számára! Oda kell menni ahhoz a régi kollégához, aki ugyanabban a pozícióban dolgozik 10 éve és meg kell tőle kérdezni, hogy él? Mennyit változott a fizetése az elmúlt 10 évben? Mikor, hol és mennyit volt nyaralni? Mennyire egészséges? Mennyit tud megtakarítani? Stb, stb! Mert ha ez kiderül, akkor kiderül az is, hogy hova fog eljutni az új munkatárs 10 év alatt...

Ha valakinek tetszik, amit lát, akkor semmi gond! Viszont ha valaki mást akar elérni hosszútávon, akkor valami mást kell csinálni! Ez nem azt jelenti, hogy fel kell rúgni a munkahelyet és otthagyni, hanem munka mellett otthonról elkezdeni egy olyan vállalkozást, egy hálózati marketing üzletet, amiben sokkal több lehetőség van! Napi 2-3 óra plusz munka! Otthonról... Online... Mi ebben a rossz?

Ma már egyre több felől hallani - és sokan törekednek is erre -, hogy több lábon kell állni! Van, aki ilyenkor azt választja, hogy vállal egy mellékállást, napi 2-4 órában. Kérdésem a következő: előfordult-e olyan, hogy valaki egy napi 8 órás munka után még 2-4 órányi munkával, annyival több pénzt keresett volna, hogy igazán megérje, hogy igazán minőségi változás állt volna be az életében? Legfeljebb az történt, hogy több órát szalasztott el abból az időből, amit a családjával tölthetett volna - némi plusz pénz reményében...

Azt is hallom álláskeresőktől, hogy azért nem kezdenek el egy üzletet, mert albérletben élnek, mert nincs megtakarításuk, nincs idejük és hogy nekik a FIX pénz kell... Talán pont azért él valaki albérletben, azért nincs tartaléka, azért nincs ideje, mert munkahelyen dolgozik!

Félreértés ne essék, nem a munkahely ellen lázítok! Csak arra akarok kilyukadni, hogy bármennyire is biztosnak látszik egy ÁLLÁS, azért amellett érdemes valami olyat csinálni, amivel a jövőnket építjük. Csináljunk valami olyat, ami más irányba viszi az életünket. Mert mi van, ha az a biztosnak látszó munkahely, egyik pillanatról a másikra nem lesz...? Szerintem vannak egy páran, akik ezt átélték...

Biztos van bárki életében napi 2-3 óra arra, amit ügyes szervezéssel üzletépítésre tudna fordítani. Főleg az online eszközök - internet, Facebook, Skype, Messenger, Youtube, stb. - korában, amelyek jelentősen megkönnyítik a kommunikációt. (Ezeket a sorokat is online lehet olvasni, saját weboldalamon és a Facebook-on...) Akkor és ott építünk üzletet, amikor és ahol akarunk. Persze sokan ezt is nehezen hiszik el... Pedig a mai adatok szerint sokan órákat töltenek Facebook előtt, úgy, hogy valójában nem csinálnak semmi hasznosat. Mi lenne, ha ezt az időt munkára használnánk...? Mi lenne, ha ezt az időt fejlődésre használnánk? Arra, hogy megtanuljunk függetlenül, saját magunknak - és a családunknak - hatékonyan dolgozni...!

Az oldal alcíme ez: Hogyan befolyásolja gondolkodásmódunk az életünket?! Hát, nagyon... És ezzel függ össze az is, hogy sokan hisznek a "biztos" munkahely illúziójában. Ha nem akarjuk magunkat kitenni annak, hogy mások - mondjuk a munkahely, a főnök - irányítsák életünket, akkor másképp kell gondolkodnunk és másképp kell cselekednünk. Ezzel a hozzáállással csak nyerhetünk! A legnagyobb "veszteség" ami érhet minket az az, hogy nem változik semmi, hogy minden marad a régiben! Persze ez nem igaz! Mert bármikor újrakezdhetjük, vagy bármikor elkezdhetjük a másképp gondolkodást, ami más irányba viszi életünket!

Mert, van más élet és van megoldás!

2017-04-30

A hálózat csapdájában

Legalábbis sokan így tekintenek a hálózati marketingre és a hálózatokra. Vannak, akik hanyatt-homlok menekülnek, nehogy "beszervezzék" őket! Van, akinek ez a három betű - MLM - azt jelenti, hogy: Meneküljünk Lehetőleg Most! Másnak pedig ugyanez a három betű azt jelenti, hogy: Mesés Lehetőség Mindenkinek! A választás - vagy döntés -, hogy nekünk mit jelent ez a három betű, akár két teljesen eltérő életminőségbeli különbséget eredményezhet nekünk és családunknak. Ennek eldöntése megint csak a hozzálláson, a gondolkodásmódon és az információkon múlik.

Természetesen korábban én is menekülni próbáltam, de aztán meggyőztem magam... Nekem is információk kellettek ehhez - könyvek, rendezvények, beszélgetések olyanokkal, akik már elérték, azt, amit egy MLM üzlettel el lehet érni, stb.

Szóval félünk "belépni", beregisztrálni egy hálózatba! Annak ellenére félünk belépni, hogy nap, mint nap - regisztráció és tudatos "belépés" nélkül - hálózatokban költjük a pénzünket! Mindannyian...!

"De hát én nem vásárolok hálózatban! - hallom időnként emberektől. De akkor hol tankolsz? Hol veszel élelmiszert? Milyen gyorséttrembe jársz?

Néhány hálózat, amit minden nap használunk, ahová önként "léptünk be"! Auchan, Tesco, MOL, Drogerie Markt, BKK, KFC, Mc'donalds, Starbucks, Frei Café, Lidl, Aldi, Spar, Penny Market, stb. Ezek mind hálózatok. Ezekhez mind hordjuk a pénzünket - és sokszor ingyen reklámozzuk őket, egy-egy céges logóval ellátott szatyorral, megosztott Facebook poszttal, stb.

Ilyenkor miért nem fáj, hogy hálózatban vásárolunk? Ilyenkor miért nem baj, hogy kifizetjük a reklámköltséget minden ott elköltött forintunkkal? Miért nem baj, hogy nem kapunk vissza valamit azért, hogy rendszeresen ott vásárolunk? Erre az a válasz, hogy: Mindenképpen kell valahol vásárolnom...! Mindenképpen kell valahol tankolnom...!

A pontgyűjtő akciókat, amiért valamilyen ajándék terméket kapunk - macis porcelán bögrét, edénykészletet, esőkabátot -, ne hasonlítsuk össze egy stabil jövedelemmel, amit egy jól működő MLM hálózat biztosít nekünk! Persze a pontgyűjtő akcióban nem kell semmit csinálnunk - ezért tűnik könnyűnek -, csak vásárolnunk... És a cégek pont ezt várják tőlünk. És mi meg is tesszük a macis bögre reményében!

Sokan félnek beregisztrálni egy hálózatba, mert azt hiszik, hogy ott valami csúnya dolog történik velük! Ellopják az adataikat! Visszaélnek a nevükkel! Állandóan azt követeli a cég, hogy vásároljanak! Kimossák az agyukat! Minden hétvégén óriási céges szeánszokon kell részt venni! És még ki tudja hányféle különböző félelem miatt tartják távol magukat sokan attól, hogy csatlakozzanak egy hálózathoz. (Időnként elképesztő "városi legendák" keringenek arról, hogy mi minden történik az emberekkel egy hálózatban...)

Pedig a hálózat - egy MLM rendszer - egész másról szól. Sokaknak egy védőháló(zat). Egy ernyő, ami alá beállhatnak egész családjukkal együtt és pénzügyileg függetlenül, biztonságban élhetnek. Ez azért elég jó dolog!

A Te hálózatod, ahol naponta költöd a pénzed mit ad Neked valójában? Megadja azt, hogy idővel - ha sokat vásárolsz náluk és másoknak is ajánlod őket - tisztességes, rendszeres havi jövedelmet tudsz szerezni? Megadja azt, hogy ha jól "vásárolsz" és nagy forgalmat generálsz nekik, akkor évente egyszer-kétszer (háromszor) elvisznek egy ötcsillagos utazásra? Esetleg benne van az a Te hálózatodban, hogy elérj egy Nyugat-európai szintű jövedelmet? Hogy legyen egy nemzetközi, online üzleted? Hogy az autód törlesztőrészletét a cég fizeti? Benne van-e a Te hálózatodban, hogy idővel kapjál egy 13. havi csekket, ami alsó hangon többezer dollár...?

Hát nagyjából ettől kell félni egy hálózatban! Attól, hogy ez bekövetkezik! Előbb-utóbb...

Egy nagyon magas szinten lévő vezető mondta azt egyszer, hogy ő hogyan értette meg a hálózatok lényegét! Valahogy így! Menj el egy nagy hipermarket parkolójába és nézelődj. Látni fogod, hogy az emberek teli bevásárlókocsikkal jönnek ki onnan. Ezek az emberek, családok minden nap tisztálkodnak, mosnak, takarítanak és táplálkoznak! Gondolj bele abba, ha annak a forgalomnak, amit naponta kitolnak az áruházból, csupán 1%-a a Tiéd lehetne, akkor milyen jövedelmed lenne!?

Ezt pedig csak egy hálózat biztosíthatja egy átlagember számára! A kérdés csupán annyi, hogy hajlandó lennél-e ezt a munkát felvállalni és hajlandó lennél-e másképp gondolni a hálózatokra!?

Nem véletlenül gondolkodik minden nagy cég hálózatokban. Ha egy nagy vállalat hálózatban működik, akkor meg tudja sokszorozni lehetőségeit és ezáltal bevételeit. És nem csak a világcégek gondolkodnak hálózatokban, hanem az igazán nagy üzletemeberek is. Mert ők úgy gondolkodnak, hogy inkább részeüljön száz emberek teljesítményének 1%-ból, mint saját munkaerejének 100-%-ból! Ez a hálózat ereje!

Neked, van már saját, működő hálózatod?

A kifogás ezer arca

Amikor valaki bemutat egy MLM üzletet egy új jelöltnek, akkor szembesül a lelkes üzletépítő az első kifogásokkal. Talán ez az egyik "mumus", amitől rettegnek a kezdő munkatársak - másik pedig az elutasítás. Vannak, akik azért utasítják el maguk is az üzletépítést, mert félnek az elutasítástól. Azt hiszik, hogy mindenki elutasító lesz velük szemben, ahogy ők is pillanatnyilag elutasítóak... Igazi 22-es csapdája...

A félelem az új és ismeretlen dolgoktól hozza elő az emberekből a kifogásokat. Azt gondolhatnánk, hogy a kifogásoknak tényleg ezer arcuk van, de az igazság az, hogy 15-20 "alap" kifogásnál nincs több, az összes többi ezek valamilyen alváltozata, továbbfejlesztése, túlgondolása. Annyira azért nem vagyunk kreatívak, hogy ezer kifogást gyártsunk, bár vannak olyanok, akik próbálkoznak ezzel, akár egy életen keresztül is és büszkén vállalják, hogy őket bizony nem lehet bepalizni, őket nem lehet beszervezni...

Tapasztalatom alapján - és más nagyon tapasztalt üzletépítők élményei alapján - az, hogy valaki nem kezd bele egy network marketing üzletbe, négy alapvető dologra vezethető vissza.

  • Nem érti.
  • Nem hiszi.
  • Fél.
  • Lusta.

Az első hárommal lehet valamit kezdeni, itt van értelme egyáltalán "kezelni" a kifogást, a negyediknél semmi esélyünk... Az említett három elutasítás kezeléséhez két dolog kell. Nyitottság és információ. Nyitottság a jelölt részéről - annak ellenére, hogy most kifogásokkal él -, a másik pedig a korrekt információ az üzletépítő részéről. Vagyis, ha a jelölt nyitottságot mutat, de egyelőre kételyei - kifogásai - vannak, azon kellő mennyiségű és minőségű információval, ténnyel, adattal, "bizonyítékkal" tudunk segíteni. Valójában ez - az információ átadás - a hálózatépítő munkája.

Melyek a legismertebb alap kifogások? Milyen kérdésekkel lehet rávezetni valakit, hogy gondolkodjon el kifogásain, ellenvetésein?

"Én nem vagyok olyan...!" - Milyen?

"Nekem erre nincs időm...!" - Mire nincs időd?

"Én nem tudok eladni...!" - Mi nem eladókat keresünk...

"Nem akarom zaklatni az ismerőseimet...!" - Nem is az a dolgunk, hogy bárkit zaklassunk...

"Senki nem venne tőlem terméket...!" - ?

"Senkit nem érdekel a dolog...!" És a párja! "Már mindenki ezt csinálja...!" - ???

"Nem tudok emberek előtt beszélni...!" - Egyelőre nem is kell, de idővel megtanulod.

"Mit szólna hozzá a férjem/a feleségem/a szomszéd/ a kollégám, stb.!"

"Nincs pénzem, hogy elkezdjem az üzletet...!" - Mit gondolsz, mégis mennyi pénz kellene ahhoz, hogy el tudd kezdeni?

"Nem ismerek senkit...!" - Mégis hány névjegy van a telefonodban? Hány ismerősöd van a Facebook-on?

Elismerem, hogy az ilyen és ehhez hasonló kifogásokat kezdetben valósnak, logikusnak érezzük. Aztán, bizonyos idő elteltével - főleg ha mégis belevágunk egy üzletbe -, már mosolygunk saját korábbi kifogásainkon. Teljesen logikátlanok, viszont érzelmileg ragaszkodunk hozzájuk. A kifogások félelemből és információhiányból táplálkoztak.

Egy kis személyes kitérő. Nekem két évig sikerült kifogásokat keresnem, arra, hogy miért hülyeség a nekem bemutatott üzleti lehetőség... Annak ellenére gondolkodtam így, hogy láttam magam előtt példákat, hogy igenis fel lehet építeni egy MLM üzletet. Két év! Ennyi idő alatt, akár nagyon komoly szintre is el lehet jutni ebben az üzletben! De aztán sikerült felülbírálnom saját korábbi hiedelmeimet, negatív gondolataimat. Ehhez nekem is információkra volt szükségem.

A kifogásokkal saját magunkat akarjuk megóvni a csalódástól. Attól félünk, hogy úgysem fog sikerülni nekünk és ezért gyártunk valami olyan észszerűnek tűnő kifogást, amit elhitetünk magunkkal és megnyugtatjuk lelkiismeretünket, hogy jól döntünk, ha nem kezdünk bele. Találkoztam olyanokkal, akik évek óta védik kedvenc elméleteiket és kifogásaikat, csak, hogy ne kelljen "emelemezni", közben nem úgy mennek a dolgaik, ahogy szeretnék - hogy finoman fogalmazzak.

Persze nem minden ellenvetés azonos a kifogással. Lehet olyan élethelyzetben valaki, hogy ÉPPEN MOST nem aktuális neki az üzlet, mert valós és érthető oka van az elutasításnak. Mire gondolok? Ha valaki éppen egy műtét, fontos vizsga, gyermekszülés előtt áll és gondolatai akörül forognak, akkor jogos, hogy nem tud koncentrálni ajánlatunkra. Van ilyen. Ez természetes. Ha jelöltünk ilyenkor azt mondja, hogy térjünk vissza később a témára - egy hét, három hónap, fél év múlva -, akkor tartsuk tiszteletben és valóban csak akkor keressük újra a jelöltet. De mindenképpen keressük meg! Ne feledkezzünk meg róla. Érezzük meg és derítsük ki, hogy mikor állunk szemben kifogással és mikor húzódik meg valós ok a háttérben.

A kifogások "gyártásával" az a gond, hogy rengeteg energiát fektetünk abba, hogy miért NE kezdjünk el a hálózati marketingben dolgozni. Ha ugyanezt az energiát, arra fordítjuk - fordítanánk -, hogy elhitetjük magunkkal, hogy fel tudunk építeni egy működő hálózatot, akkor sokkal jobban járunk, hiszen esélyt adunk magunknak, hogy átlagon felüli anyagi biztonságot teremtsünk családunknak.

Tanulság? Talán annyi, hogy ahelyett, hogy ezer kifogást és kibúvót keresünk arra, hogy miért NE építsünk hálózatot, találjuk meg azt az EGY okot, amiért IGENT mondunk és elkezdünk dolgozni saját jövőnkért!

Gondolj merészet!

2017-04-18


Hogyan válasszunk céget!?

Pontosabban: hogyan válasszunk network marketing céget, ha már arra adjuk fejünket, hogy hálózatépítéssel akarunk foglalkozni. Mit vizsgáljunk meg a céggel kapcsolatban, mire figyeljünk oda, mik azok az intő jelek, amiből kiderül, hogy komoly céggel van dolgunk vagy valami mással...

Látszólag mi választunk üzletet, de sokszor ennek fordítottja történik velünk: a cég talál meg minket, a cég választ ki minket egy-egy ismerős vagy ismeretlen ember személyében és valaki felajánlja a lehetőséget. Pontosabban: A LEHETŐSÉGET!

Persze miután megtalált minket valaki egy MLM üzlettel, akkor már mi választunk, mi döntünk - igen vagy nem! Nagyjából ez a kétféle döntés születhet...

Mégis mire figyeljünk, ha nyitottá váltunk arra, hogy meghallgassuk egy ismerősünk üzleti ajánlatát. Felsorolom, amit én fontos szempontnak tartok, ami alapján én választottam vagy választanék.

Stabilitás

Járjuk körbe, hogy milyen a cég háttere! Itt arra gondolok, hogy szerezzünk be minden hiteles információt olyan embertől, aki abban az üzletben aktív és elkötelezett - nem kell feltétlenül milliomosnak lennie az illetőnek az üzletben, inkább legyen hiteles. A lényeg, hogy ne a szomszéd nénitől kérjünk tanácsot network marketing ügyben, hiszen nincs róla tapasztalata, legfeljebb valamilyen "elképzelése", ami sokszor messze áll a valóságtól. Kérdezzünk, kérdezzünk, kérdezzünk! Addig, amíg nem kapjuk meg a korrekt és kielégítő választ.

A céges háttérnél azt érdemes megvizsgálni, hogy mennyire stabil a vállalat! Mennyire lehet hosszútávon számítani a cégre? Milyen infrastruktúrája van? Van-e az adott országban irodája, raktára?

Miért fontos ez? Gondoljunk bele abba, hogy mekkora bizalmunk van azzal a céggel szemben, amelynek nincs képviselete az országban? Sokszor hallom azt, hogy: majd jövőre lesz irodája Magyarországon...! És mi van, ha nem lesz? Mi van akkor, ha a legközelebbi raktár, mondjuk, Németországban van!? ( Az általam képviselt cégnek hivatalos magyarországi indulása előtt - 1997. április - másfél évig nem volt itthon raktára. A legközelebbi Frankfurtban volt... És mégis volt egy olyan elkötelezett ember, akinek munkája nyomán elindult a cég magyar leányvállalata. Köszönjük, Szabó József!)

Ha hosszútávon gondolkozunk egy network marketing üzletben - máshogy nem is érdemes -, akkor reális elvárás, hogy a cég nagyon stabil anyagi hátteret biztosítson nekünk és családunknak. Mindenképpen olyan céget válasszunk, ahol ez a stabilitás adott, mert akkor vagyunk biztonságban. Nem mindegy milyen falnak támasztjuk a létránkat...!

Termékválaszték

Ha olyan üzletbe vágunk, ami termékalapú, vagyis nem szolgáltatást értékesít, akkor fontos a termékpaletta. Sok induló cégnek csak kevés terméke van: 2-3-5... Vagyis, egy szűk választékból szűkebb piacot tudunk lefedni. Persze most is vannak olyan cégek, amelyek csak néhány terméket forgalmaznak, de azt gondolom, hogy nagyobb merítési lehetőségünk van egy bő termékpalettával. Gondoljunk bele. Ha valaki csak egyféle terméket forgalmaz, akkor mit tud ajánlani, mondjuk egy kisgyermekes szülőnek? Milyen bőrápoló terméket tud ajánlani, mit ajánl annak a nőnek, akit a kozmetikumok, sminkek érdekelnek...? Ezért jobb egy olyan cég, ahol szinte minden korosztálynak, minden célcsoportnak tudunk valami jó terméket ajánlani: a testépítőtől, a nyugdíjasig, az üzletembertől, a kisgyermekes anyukáig.

Nyilván vannak olyan üzletépítők, akik olyan üzletet képviselnek, amiben kevés a termék; ők valószínűleg nem értenek egyet ezzel...

A termékválasztékon kívül fontos tényező a termék minősége. Azt hiszem, erre nem is kell sok szót vesztegetni... Fontos, hogy a termékek megnyugtató minősítésekkel, engedélyekkel rendelkezzenek, és csak törvényesen kerüljenek piacra. Jobb cégnél ezek az adatok minden érdeklődő számára világosak, hozzáférhetőek.

A tulajdonosi kör

Kinek a kezében van a cég? Ki irányítja?

Ez megint csak a hosszú távú stabilitás miatt lényeges. Ha egy cég próbálja titkolni, takargatni, hogy kinek a kezében van az irányítás, ki a tulajdonos, akkor legyünk óvatosak. A jobb MLM vállalatok egy tulajdonos vagy egy család kezében vannak. Ha cégvezetésben minden rendben van, akkor ez meglátszik az egész vállalaton, de ez fordítva is igaz. Az általam ismert jól működő cégek egy-egy ember vagy család tulajdonában állnak - az általam képviselt cég is ilyen -, így külső manipulációk, hatalmi harcok nem veszélyeztetik a működést, így - csak ismétlem magam - mi is biztonságban vagyunk.

Ez a fajta függetlenség szinte felbecsülhetetlen. Fontosnak tartom, hogy egy cég NE legyen a tőzsdén! Elég egy-egy spekuláció, hirtelen részvény árfolyamcsökkenés és választott cégünk már nem ér annyit a piacon. Ki tudja, hogy ennek milyen hatása lesz a vállalat megítélésére, anyagi helyzetére és a nekünk járó - jogos - jutalékunkra...! Persze olyat is hallottam, hogy egy-egy cég pont azzal toboroz új munkatársakat, hogy cégük kint van a tőzsdén... Számomra ez nem lenne megnyugtató...

Milyen a kifizetési rendszer?

Amikor valakinek bemutatnak egy network marketing üzletet és elmagyarázzák a kifizetési tervet - marketingtervet -, akkor sokan nem értik meg elsőre. Ezzel nincs is baj, ez teljesen természetes, hiszen hirtelen annyi információt hall az új érdeklődő, hogy azt sem tudja, hova kapja a fejét! Ha valakit érdekel az üzlet, akkor a marketingterv "százalékait" előbb-utóbb úgyis megérti, megtanulja. Itt inkább arra figyeljünk, hogy milyen gyakran módosítják a marketingtervet. Hallottam már olyan cégről, aki időnként módosított a kifizetési rendszeren, többnyire a forgalmazó kárára, aki így nem annyi jutalékot kapott, mint amennyit előzetesen "megígértek" neki! Persze erre sokszor csak hosszabb idő után jön rá a meglepett üzletépítő és jogosan háborog... Sajnos ilyenkor újból szaporodik az"MLM-sérültek" száma, akik egy életre megutálják ezt a szakmát...

A jobb cégek nem változtatják állandóan a kifizetési tervet! (Megint a stabilitás, ugye!) Vagy ha változtatják is, akkor rendszerint a forgalmazóknak kedveznek, nekik tesznek könnyítéseket! Ezeket a változtatásokat mindig korrekt módon, bárki számára hozzáférhetően teszik közzé! (Az általam képviselt üzletben eddig csak olyan változtatással találkoztam, ami a forgalmazónak kedvezett, sőt sokszor a kezdőket, az alacsonyabb üzleti szinten lévő kollégákat hozta könnyebb helyzetbe.)

Képzési rendszer

Vagyis, milyen oktatásban részesíti a cég a munkatársakat. Mivel a hálózatépítést sokféle végzettségű, képzettségű, beállítottságú ember kezdi el, ezért valahogy el kell sajátítania az üzlet lépéseit. Már említettem, hogy ez egy szakma! Vagyis, aki sikeres akar lenni, annak meg kell tanulnia bizonyos dolgokat, új képességeket kell megszereznie. A komoly cégeknél, magas szintű és egységes képzési rendszer működik - mint egy iskolában. A képzés egy része általában ingyenes, de vannak "fizetős" képzési anyagok és rendezvények is. Annál a cégnél, ahol segítik az új indulókat és bárkit, akinek szüksége van erre és kiforrott képzési rendszerrel dolgoznak, azt a céget bátran választhatjuk. (Nálunk ez is rendben van!)

Azt gondolom, ha fentiek teljesülnek egy-egy MLM üzlettel kapcsolatban, akkor bátran választhatjuk azt a céget. Általában az első dolog, ami miatt egy cég mellett döntünk az az, hogy KI mutatja be nekünk a lehetőséget! Ezen múlik a dolog. Persze előfordulhat, hogy valaki teljesen jóhiszeműen egy "rossz" üzletet mutat be nekünk és beleugrunk. Ezért érdemes a lehető legtöbb infót begyűjteni a cégről és az üzletről. Ne legyünk restek ennek utánajárni és a legbiztosabb módszer erre, ha kérdezünk, kérdezünk, kérdezünk és információt kérünk szóban, írásban, e-mailben, bárhogy...! Ezen múlik/múlhat későbbi üzleti sikerünk és akár családunk jövője! 

2017-04-14


Honnan van a pénz?

Mármint honnan van a pénz a network marketingben!?

Sokszor kérdezik az emberek, hogy honnan van a pénz, vagyis miből fizeti a cég a nekünk járó jutalékot! Ezt szeretném érthetővé tenni, remélem sikerülni fog!

A legtöbb MLM üzletben a jövedelem valamilyen termék, vagy szolgáltatás forgalmazásából származik, vagyis valós forgalomból, "értékteremtésből". Abból a valós forgalomból, ami a Te ajánlásodra jön létre, az anyacég meghatározott százalékot visszafizet neked! Magyarul: a reklámköltséget visszaadja a forgalmazóknak.

Térjünk rá itt egy kicsit a hagyományos kereskedelemre. Minden termék - vagy szolgáltatás árában ott van valamekkora reklámköltség, amit a végfelhasználó (vásárló) megfizet - ha akarja, ha nem...! Ez ugyanúgy igaz az élelmiszerekre, egy műszaki cikkre, egy autóra vagy akár egy mozifilmre. Mindegyikben ott van a reklámköltség, legfeljebb a vásárló nem vesz róla tudomást. Arról már írtam korábban, hogy a kólának is - annak ellenére, hogy mindenki ismeri - szüksége van reklámra. Látod is minden nap a kóla reklámját. A cégek hatalmas összeget költenek reklámra és marketingre, ami -megjelenik a termék árában.

Ezzel szemben a network marketing cégek nem költenek reklámra! Amelyik MLM cég termékének nyilvánosan látod a reklámját - TV, rádió, óriásplakát, stb. - az valójában nem is MLM cég... Pont ez a lényeg, hogy a cég nem fizet másnak a reklámozásért, hanem visszaadja a megelégedett termékfogyasztónak. Még akkor is visszaadja, ha a fogyasztó nem kéri...!

Tehát nem az a lényeg, hogy "hány embert szervezünk be" a rendszerbe, hanem, hogy annak a fogyasztói csoportnak mekkora a forgalma! (Vannak cégek, akik "fejpénzt" fizetnek egy-egy új csatlakozó után. Messzire kerülendőek azok az MLM-nek látszó cégek, ahol nem KIZÁRÓLAG a forgalom után fizetnek!) És különben is, nem "beszervezésről" van szó... Nem vagyunk titkosügynökök! Ráadásul teljesen felesleges lenne, bárkit is akarata ellenére "beszervezni", mert abból az emberből nem lesz sem megelégedett fogyasztó, sem lelkes üzletépítő. Inkább MLM sérült lesz, aki nem érti, hogy került ide... Semmi értelme valakit belerángatni a rendszerbe csak azért, hogy egyszer vásároljon és eggyel több ember legyen a csoportunkban, aki nem csinál semmit és nem vásárol soha többet terméket...

Az MLM cégek rájöttek arra, hogy csak akkor működik jól ez a kereskedelmi forma, ha magas minőségű vagy különleges termékeket gyártanak és forgalmaznak és pont az ilyen jellegű termékeknél működik jól a szájról-szájra terjedő ajánlási marketing.

Mi emberek úgy működünk, hogy a jó - és rossz - tapasztalatainkat megosztjuk másokkal. Ha egy termékkel kapcsolatos jó tapasztalatunkat megosztjuk ismerőseinkkel és nekik is tetszik a dolog és vásárolnak belőle, akkor mi forgalmat generálunk a cégnek, az átadott információval. Ez a reklám-marketing munka a MLM üzlet alapja! Ez után kapjuk/kaphatod a jutalékodat.

Hogy honnan tudja a cég, hogy egy adott forgalomhoz neked "közöd volt"? Onnan, hogy minden regisztrált fogyasztónak saját egyedi kódszáma van, és ezen összesítik a mindenkori forgalmat. Sőt nem csak a Te vásárlásod értékét (szakszóval: pontérték) látja a cég, hanem azokét is, a regisztrált fogyasztókét is, akik a Te ajánlásodra vásároltak. Ez a sokszorozódás alapelve. Ha Te egyedül vásárolsz, akkor azt tekintsük forgalom szempontjából 1 pontnak. Ha Te és három ismerősöd ugyanazokat a termékeket használják egy MLM rendszerben, akkor a Te csoport forgalmad már 4 pont. És rögtön nem 1 pont után kapsz bónuszt, hanem 4 pont után! Nagyon nem mindegy!

Hogy mennyi az annyi, amit ezzel a munkával keresni lehet? (Hozzáteszem: Kitartó, elkötelezett munkával, alázattal!)

A mi cégünknél - forgalomtól függően - nagyjából ezek a kereseti lehetőségek a tapasztalatok alapján. Az első üzleti szinten: néhány tízezer forint, amiből saját és családod termékhasználata ingyenes lehet. Egy-egy családnak ez is nagy segítséget jelenthet, főleg, ha a termékekre nagy szükség van egy betegség miatt...

Második üzleti szint: egy magyarországi minimálbér - vagy több is - elérhető. (Munkahely mellett, otthoni, részben online munkával.)

Harmadik üzleti szint: középvezetői - egyes hagyományos cégeknél felsővezetői - bónusz is elérhető.

Negyedik üzleti szint - Manager: Nyugat-európai szintű jövedelem, ami forintban akár hétszámjegyű is lehet...

Jogdíjas üzleti szintek: A Manager bónusz többszöröse - havonta. A jövedelemnek nincs felső határa!!!

Sokan mondják azt, ahogy ők nem tudnák "eladni" a termékeket és nem tudnának egy MLM üzletet "csinálni". (Hogy ki, miért és hogyan tudna, vagy nem tudna egy MLM üzletet működtetni, annak számos oka lehet. Ezt egy másik bejegyzésben bővebben kifejtem.) Pedig az a helyzet, hogy mindannyian, minden nap - de hetente legalább - elvégezzük azt a munkát, amit egy MLM üzletben végezni kell, csak nem fizetnek érte...

Mire gondolok? Arra, amiről pár bekezdéssel ezelőtt írtam. Ajánlunk az ismerőseink dolgokat, amiből valakinek forgalma lesz, de nem tudatosodik bennünk, hogy valójában reklámozunk. Ha valaki tudatossá teszi ezt az ajánlást - mert meggyőződött egy termékcsalád jó hatásáról -, akkor plusz jövedelemhez juthat. Ha odafigyelünk, rájövünk, hogy tényleg ezt tesszük... Így kezdődnek ezek a mondatok: "Láttad az XY filmet? Én tegnap néztem meg, neked is látnod kell!"

Vagy. "Tudsz egy jó fogorvost - cipészt, autószerelőt, reumatológust, esküvőszervezőt, vízszerelőt, lakberendezőt, stb? Igen! Itt van XY telefonszáma, hívd fel és hivatkozz rám...!"

Ismerős?

Ha ezt az ajánlást folyamatosan végezzük nap, mint nap, akkor mi lenne az akadálya, hogy ugyanezt, tudatosan, szervezetten végezzük, úgy, hogy még fizetnek is érte!?

Ezt bárki meg tudja csinálni!

Gondolj merészet!

2017-04-02


Tények, tévhitek - II. rész

Ahogy ígértem, folytatom az MLM-el kapcsolatos tények és tévhitek témáját.

Lássuk.

Nem kell semmit sem "csinálni" és gyorsan sikeres lehetsz...!

Ezzel kapcsolatban megint arra a tévhitre utalok, amit az újan induló "MLM_szerű" cégek terjesztenek és így toboroznak munkatársat. Miért gondolja azt bárki is, hogy komoly havi bevételt lehet elérni úgy, hogy semmit nem csinálunk!? Persze vannak olyanok, akik azt tevékenységet, amit a hálózatépítők végeznek, nem tekintik munkának...

Természetesen egy network marketing üzletben is kell dolgozni. Itt is megvannak a szakmai lépések, amit rendszeresen végezni kell a siker és az eredmény érdekében. DE!

Itt jön a DE! Egy idő után, ha már van egy jól felépített és működő hálózata valakinek, akkor igen is megteheti azt, hogy "nem csinál semmit", hogy egy kicsit hátradől és élvezi az életet! Megteheti, hogy takarékra állítja magát és az üzletét és akár évekre "visszavonulhat", pihenhet, utazhat, gyermeket nevelhet, stb. - és közben mégis jönnek a havi bónuszok! (Sok olyan üzletépítőt ismerek, aki így él. Láttam sokakat, akik meg tudták azt tenni, hogy egy időre visszavonultak, majd pár év után feltöltődve, új célokkal folytatták a munkát és a bevételük nem csökkent...!)

DE...!!! Itt jön a második DE!

De, addig el is kell jutni, vagyis fel kell építeni egy olyan méretű hálózatot, ami képes ezt kitermelni! Ehhez lehet, hogy pár év szükséges, addig folyamatosan dolgozni kell, de még így is sokkal gyorsabban lehet elérni egy tisztességes jövedelemszintet, mint alkalmazottként... Pár év kemény munka áll szemben, a "normális" 40 éves projekttel, aminek a vége a nyugdíj! Az MLM-ben ugyanezt jogdíjnak hívnak és sokkal több, szebb, nagyobb, biztonságosabb, mint a nyugdíj...

Tulajdonképpen ez a network marketing lényege: a jogdíjszerű jövedelem! Vagyis, egy korábban elvégzett munkáért - stabil fogyasztói hálózat felépítésé -, a cég később is megjutalmaz, amennyiben abban a csoportban van forgalom!

És itt kanyarodunk rá a másik közkedvelt tévedésre...

Ebben az üzletben nem kell semmit eladni...!

Ezt a csúsztatást megint előszeretettel használják az "új típusú" online, MLM-szerű cégek munkatársai! Valamikor azt is hozzáteszik, hogy ez az üzlet azért jó, mert nincs benne termék...

Értem! És miből van a forgalom, a bevétel és a jutalék...?

Korrekt MLM cégeknél kizárólag a termékforgalom után fizetnek! Pont!

Ahol mást állítanak és valamilyen zavaros marketingtervvel állnak elő, hogy innen és innen jön a pénz, onnan meneküljünk... Meneküljünk, mert egészen egyszerűen komolytalan és csak idő kérdése a cég bukása!

Az emberek többsége retteg az eladástól! Nem igazán értik, hogy mi a különbség az eladás és az ajánlási marketing között! A cég valóban forgalom után fizet, de a terméket nem a forgalmazó adja el - benne van a nevében, hogy forgalmazó -, hanem a cégtől lehet közvetlenül megvásárolni és azért a "közvetítői" munkáért, amit a forgalmazó (hálózatépítő) elvégez, vagyis átadja az információt a termékkel kapcsolatban, azt a tevékenységet (a reklámozást) fizeti meg az anyacég jutalék formájában. Vagyis nem a forgalmazó adta el a terméket!

Persze, ha valakinek csak egy termékre van szüksége és nem akar kiváltani egy ingyenes törzsvásárlói kártyát, ami további előnyökkel jár neki, akkor a forgalmazó (hálózatépítő) a saját diszkontkártyájára megveheti a terméket az illetőnek és aztán átadja neki! Ha ezt tekintjük eladásnak, akkor IGEN, kell eladni az MLM rendszerben!

A következőben lehet, hogy látszólag ellentmondásba keveredem, de van még egy eset, ahol el kell adni az ilyen rendszerekben! Mégpedig el kell adni magunkat! Vagyis el kell fogadtatnunk magunkat másokkal. Szimpátiát kell ébreszteni, hogy egyáltalán "vevő"legyen valaki a mondandónkra, a felajánlott termékre és az üzleti lehetőségre. Ki kell vívni mások szimpátiáját és bizalmát. Persze ezt a bizalmat és korrekt viselkedést meg is kell őrizni hosszú távon. Ha ez sikerül, akkor egy hosszú távú, mindkét fél számára gyümölcsöző kapcsolat alakul ki és megszületik a megelégedett termékfogyasztó! Ez a network marketing egyik fontos alapköve!

(Csak még egy gondolat. Alkalmazottként az emberek naponta eladják magukat a munkáltatónak - órabér, havi fizetés - egy előre kialkudott összegért. Odaadják az idejüket, vagyis eladják magukat...)

A következő tévhit.

Nem kell semmit befektetni az üzlet elkezdéséhez!

Ez csak részben igaz vagy inkább egy féligazság... Megint csak ismétlem magam azzal, ha azt mondom, hogy ezt egyes üzletépítők terjesztik, azért, hogy - látszólag - könnyebben tudjanak jelölteket toborozni.

Először is jó, ha tisztázzuk magunkban, hogy miért kezdünk bele egy ilyen üzletbe és milyen nagyban gondolkodunk! Mire gondolok? Ha valaki eleve vállalkozásként tekint egy MLM üzletre és képes vállalkozói fejjel gondolkodni, akkor tisztában van azzal, hogy egy vállalkozás beindításának vannak bizonyos költségei. Viszont az az összeg, amit egy network marketing üzlet elindításához "be kell fektetni", össze sem hasonlítható egy hagyományos vállalkozáshoz szükséges kezdőtőkével. Egy hagyományos vállalkozás esetén milliókról vagy több tízmillióról beszélgetünk... Vagy még többről!

Az általam ismert hálózati marketing cégek - köztük a miénk is - "befektetési költsége" néhány tízezer forinttól (20.000-25.000.- Ft) néhány százezer forintig terjed (150-200 ezer Ft)

Hogy ez most sok vagy kevés, az nézőpont kérdése! Egy munkanélkülinek a 20.000 Ft is sok lehet, de egy vállalkozónak, aki mégis úgy dönt, hogy MLM üzlete kezd építeni, a 150.000.- Ft sem sok...

Főleg, ha azt nézzük, hogy ekkora "kezdőtőkével" milyen mértékű havi készpénzáramlást (cash flow) lehet elérni.

Tisztázhatjuk, hogy egy MLM üzlet kezdéséhez jóval kisebb anyagi ráfordítás szükséges, mint egy hagyományos vállalkozáshoz beindításához! Ráadásul a stabil és komoly cégek garanciát is adnak, hiszen a befektetett összegért terméket - valós terméket - kap az üzletépítő, amit, ha úgy dönt, hogy egy éven belül abbahagyja az üzletet, akkor a céghez visszaviheti, vagyis kockázata sincs az üzletnek... (Legalábbis az általam képviselt üzletben ez így működik!)

Ha valakinek nincs még annyi pénze sem, hogy elindítsa saját MLM üzletét, de a SZÁNDÉK meg van benne és változtatni akar az életén, akkor erre is megvan a lehetősége! Ez úgy lehetséges, hogy a saját regisztrációjához szükséges első vásárlást mások megrendeléseiből is összeszedhet! Vagyis elmondhatjuk, hogy akár nulla forinttal is el lehet kezdeni egy network marketing üzletet! (Ezzel kapcsolatban is van élményem!)

Szóval, ha valaki AKARJA, akkor el tudja kezdeni vállalkozását, akár nehéz anyagi körülmények között is. Az akarat sokkal fontosabb, mint a jelenlegi körülmények...

Remélem tudtam hasznos információkkal szolgálni és közelebb tudtam hozni a kétkedőkhöz az MLM misztikus világát!

A lényeg: Gondolj merészet, a többire van megoldás! 

2017-03-26

V.P.


Tények, tévhitek

A network marketinggel, MLM-el kapcsolatban rengeteg tévhit él az emberek fejében. Ezek egy része vélt - kisebb részük valós okokból - táplálkozik. Az a célom, hogy ezeket a tévhiteket tisztázzam, eddigi tapasztalataim és "tanulmányaim" alapján. Nagyon remélem, hogy sikerül tisztázni a félreértéseket.

A tévhitek legnagyobb része az előítéletekre, az információ hiányára és meg nem értésére vezethető vissza. Vagyis valaki olyantól hallott az illető az MLM-ről, akitől nem a megfelelő információt kapta. Vagy a megfelelő információt kapta, de a "jelölt" nem értett meg valamit és nem sikerült tisztáznia azzal a személlyel, aki bemutatta neki a céget, a terméket, vagy az üzletet.

Lássuk a legjellemzőbb tévhiteket!

Az elején kell kezdeni az üzletet, akkor nagyobb az esélyem a sikerre!

Vannak olyan network marketingre HASONLÍTÓ cégek, akik szándékosan ezzel a szöveggel toboroznak új munkatársakat. Az ilyen cégek, üzletek legfontosabb jellemzője, hogy rövid életűek és többségük nem is korrekt MLM cég, hanem átverés, pilótajáték és mint ilyen törvénytelen és büntetendő. Sajnos a média is az ilyen cégeket veszi egy kalap alá a korrekt, nagymúltú, stabil cégekkel... Már-már szándékosan tesznek egyenlőségjelet a "kamu cégek" és a tisztességes vállaltok között!

Legtöbbször a laikus, kevés információval rendelkező jelölt bedől a felelőtlen ígérgetéseknek, és ha ezután rossz tapasztalatot szerez - bedől a cég, nem fizetik ki a neki járó jutalékot, stb. - akkor ő is minden MLM céget ugyanúgy azonosít! (Erről szól korábbi írásom: Az információ hatalma) Ez pont olyan, hogyha elmegy valaki egy cukrászdába és ott nem ízlik neki a fagylalt, attól még egy másik cukrászdában kaphat finom fagyit és kiderül, hogy nem az össze fagylaltossal van probléma... Ugyanígy van különbség az MLM cégek között!

Mint már említettem máshol, a hálózatépítés ugyanúgy egy megtanulható szakma, mint bármilyen másik foglalkozás. Gondoljunk csak bele. Valaki asztalosnak tanul. Az iskolában 3-5 év alatt megtanulja a szakma elméleti részét és szerez valamennyi gyakorlatot. Ezután elkezd dolgozni és a munkahelyén vagy egy tapasztalt mester keze alatt valós körülmények között, megtanulja a szakma csínját-bínját - amit az iskola nem tanított meg -, vagyis a tapasztaltabb kolléga átadja a tudását. Ugyanez mentor-mentorált (szponzor-szponzorált) szerep megvan a hálózati marketingben is. A képzés főleg a komoly, stabil cégeknél működik kiválóan, vagyis ott, ahol sok olyan mentor - munkatárs - van, aki előbbra jár az úton és sok tapasztalatot tud átadni. Az újan induló cégeknél ki az, aki annyival előbbre jár, hogy komoly tapasztalata lenne az üzletről? (Legfeljebb akkor, ha előtte más MLM cégben már szerzett tapasztalatot!) Lehet, hogy a cég három hónapja indult... Ezért nincs jelentősége annak, hogy valaki új céghez csatlakozik. Egyszerűen ilyenkor kevés a "minőségi" üzletépítő, aki az utat mutatja. (Ja és meddig lehet valakit behozni egy cégbe azzal a "szöveggel", hogy új és most indult!? Mit mond az illető fél év, egy év, öt év múlva? Főleg, ha a cég, még meg lesz akkor... )

Egy komoly cégnél mindig számíthatsz az előtted járók segítségére és tapasztalatára. Ez a tudás szinte megfizethetetlen!

Csak az keres sok pénzt, aki előbb kezdte, mint én és feljebb van a "ranglétrán"!

Ez igaz lehet egy hagyományos munkahelyen, de a network marketinben másképp van. Ez a tévhit valamelyest hasonlít az előbbire.

Azoknál a cégeknél, ahol kiforrott és stabil marketingtervvel működnek, ott bárki kereshet többet - sokkal többet -, mint az az ember, aki előbb csatlakozott vagy úgymond "felette" áll az üzleti struktúrában. Erre számos példát láttam, tapasztaltam. Higgyétek el nekem! J

A cégünknél - amely lassan 40 éve a piacon van - pont az utóbbi 3-4 évben értek el sokan igazán kiemelkedő eredményeket! Ráadásul ezek az eredmények - üzleti szintek - sokkal gyorsabban épültek fel, mint 10-15 évvel ezelőtt! Ez persze köszönhető az online eszközök és közösségi média elterjedésének! Hogy miért lehetséges az, hogy valaki, valakik - nagyon sokan- komoly eredményt érnek el egy "érett" cégnél, az azért van, mert a cég - (cégünk) a pillanatnyi (havi) összesített forgalom alapján számol! Vagyis ha valaki MOST teljesít komoly forgalmat, akkor MOST kap érte kiemelkedő bónuszt! A jogdíjszerű jövedelemről nem is szólva...

Persze az is fontos, hogy egy MLM cégnél mi a termék, amit a rendszerben forgalmaznak! Ha olyan termékcsoport adja a forgalom alapját, amely időről-időre elfogy - személyi higiénia, kozmetika, bőrápolás, étrend-kiegészítők -, vagyis amit a megelégedett emberek naponta használnak, akkor újra vásárolni fognak, akkor hosszútávon stabil lesz az üzlet. Vagyis egy folyamatosan újratermelődő forgalomra számíthatunk, ami hosszútávon kiszámíthatóvá teszi vállalkozásunkat, bevételünket és ezzel együtt családunk biztonságát.

Telítődött a piac!

Az egyik "favorit" tévhit.

Igazából nem is tudom, miből táplálkozik... Tippem van, de nem akarok találgatni!

Vannak, akik azt gondolják, hogyha már ismernek valakit, aki foglalkozik valamilyen MLM üzlettel, akkor számukra már nem marad lehetőség. Attól félnek, hogy nem tudják "értékesíteni" cégük szolgáltatását, termékeit. Mondok néhány példát arra, hogy miért képtelenség egy piac telítődése.

Minden bizonnyal ismersz olyan embert, akinek van mobiltelefonja, esetleg okostelefonja! Szerintem neked is van! Meg a szomszédodnak, kollégádnak, a tesódnak, a nagynénédnek... Vagyis, azt gondolhatjuk, hogy MINDENKINEK van mobiltelefonja. Ezek szerint telített a piac? Mégis naponta botlasz bele újabb és újabb mobiltelefon reklámokba, hirdetésekbe... Miért?

Mert a cégek ezután is el akarják adni újabb készülékeiket, mert az embereknek szükségük lesz rá. A telefontulajdonosok átlagosan kétévente lecserélik készüléküket, vagyis itt is egy újratermelődő forgalom képződik, csak nem havonta fogy el a termék, hanem ritkábban! De akkor is elfogy...!

A telefont behelyettesítheted bármilyen műszaki cikkel, bútorral, autóval, ruhával.

Vegyünk egy gyorsan elfogyó terméket, mondjuk a kólát. Emberek milliói isszák világszerte a cukros üdítőt, amivel hatalmas forgalmat hoznak a gyártó, forgalmazó és kereskedő cégeknek, mégis naponta látjuk a tévében, rádióban, óriásplakáton a kóla hirdetéseit! Miért? Mert, benne akarják tartani a köztudatban a terméküket. Tudják, hogy iszod - már aki issza -, de biztosítani akarják magukat arról, hogy holnap is inni fogod!

Még egy dolog, ami bizonyítja azt, hogy piac nem tud telítődni egy adott termékkel, ez pedig az emberi generációk váltakozása. Csak Magyarországon minden évben több tízezer diák érettségizik és válik felnőtté! Évente "bekerül" a gazdaságba több tízezer fiatal, aki munkát keres, és esetleg elkezd használni olyan termékeket, amit eddig nem használt.

Vehetjük a generációk másik oldalát is, az idősödő korosztályt, a nyugdíjasokat. Egy idősebb embernek másfajta termékre van szüksége, mint egy tinédzsernek, egyszerűen az életkora miatt. Vagyis a nyugdíjasok is egy újabb "piacot" jelentenek! Nekik nem energiaitalra van szükségük, hanem izomlazító krémre a fájós derékra! Elnézést, nem akartam egyik generációt sem megbántani, csak az eltérő szükségletekre, piaci igényekre utalok.

Ráadásul 18 éves kor után egy pályakezdőnek lehetősége van elkezdeni akár egy MLM üzletet. Vagyis évente új, potenciális üzlettárs jelöltek lépnek színre, akik valószínűleg nem ismerik az általunk felkínált lehetőséget és LEHET, hogy érdekli őket... Ezért kell megkérdezni tőlük!

Egyelőre ennyit a legfontosabb tévhitekről és tényekről - elég lesz ezt megemészteni. Nem kell megijedni, van még néhány... Ezeket egy későbbi bejegyzésben teszem közzé!

Remélem tudtam segíteni és találtatok benne hasznos információt, új gondolatot!

2017-03-19

V.P.


Bármit megtennék!

Bármit megtennék...! Sokszor hallom ezt emberektől. Bármit megtennék, azért, hogy... Bármit megtennék, azért, hogy - boldog, egészséges, gazdag, sovány, izmos, magabiztos, népszerű, stb. - legyek! Bármit megtennék a gyermekemért, a családomért, a szüleimért, a páromért...! Tényleg?

Időnként úgy érzem, hogy könnyelműen bánunk ezzel a kifejezéssel. Természetesen elhiszem, ha valaki VALÓBAN így gondolja és tesz is azért, hogy elérje a kitűzött célját. Mégis - csak ismétlem magam - sokszor túl könnyen mondjuk ki.

Március 15-e van. A magyar szabadság ünnepe. Nem fogok politizálni! Gondoljunk bele, hogy a történelem folyamán hányan adták életüket a szabadság eszméjéért! Annyira azért nem súlyos a helyzet, hogy ma valakinek itt Magyarországon az életét kéne adnia a szabadságért. A saját szabadságáért... Az anyagi szabadságáért, a szabad időbeosztásáért, a lelki szabadságáért. Nincs szükség ekkora áldozatra. Viszont a szabadságunkért - pl. anyagi függetlenség - igen is küzdeni kell. Nem adják ingyen. Meg kell fizetni az árát. Erre vonatkozik a cím. Mit lennél hajlandó megtenni a saját és családod szabadságáért, anyagi függetlenségéért? Gondolkodtál már ezen?

Sokkal kevesebb is elég, mint hiszed és sokkal több erő van benned, mint amit el tudsz képzelni magadról! Lehet, hogy félsz megtenni olyan dolgokat, amit eddig nem tettél...! Ez teljesen természetes. Pedig nem az életedről van szó! Vagyis: csak az életedről, pontosabban az életed minőségéről van szó!

Szóval mit lennél hajlandó megtenni azért, hogyha biztosan tudnád, hogy 3 év kitartó munkával elérheted családod számára az anyagi - és ezzel együtt sok egyéb jutalmat - függetlenséget? Milyen árat lennél hajlandó megfizetni ezért? Mit lennél hajlandó elviselni?

Hajlandó lennél elviselni rengeteg - akár több ezer - elutasítást? Érdekelne az, hogy mások, akik erre nem hajlandóak, mit mondanak a hátad mögött? Mit éreznél, ha az az ember, akiről eddig azt gondoltad, hogy a legjobb barátod, elfordulna tőled, mert téged érdekel a saját szabadságod és céltudatosan dolgozol érte? Mit tennél ezután? Mennél tovább? És mi lenne, ha három év után még nem érnéd el a kitűzött célt? Feladnád? Feladnád, pedig lehet, hogy fél évvel később elérnéd a célt?

Milyen új szokásokat lennél hajlandó felvenni azért, hogy elérd a szabadságodat? Milyen régi berögzött szokásokról lennél hajlandó lemondani a célod érdekében? Mit lennél hajlandó megtanulni? Mit engednél el? Kivel szakítanád meg a kapcsolatodat? Kitől kérnék bocsánatot?

Mit lennék hajlandó ezért megtenni...? Hidd el én is gondolkodtam már ezen. Vannak olyan korlátaim, amit átléptem és vannak olyanok, amit még nem... Azt hiszem, hogy az önmagunk által megfogalmazott szabadság-eszméért érdemes küzdeni. Találd meg a Te szabadság-fogalmadat és dolgozz érte, ha még nem érted el! Mert a szabadság, nem az a 25-30 nap, amit a munkahelyeden egy év alatt kivehetsz... Annál sokkal több és sokkal nemesebb cél! Küzdj érte,mert képes vagy rá!

Gondoljunk együtt merészet!

2017-03-15

V.P.


Az információ hatalma

Talán nem mondok újat azzal, hogy az információ korában élünk. Ez a legnagyobb hatalom - ha tetszik, ha nem. Az információ sebessége mozgatja az üzleti életet, a gazdaságot. Aki előbb értesül egy információról és előbb reagál, az előnybe kerül. Ez ugyanúgy igaz kicsiben és nagyban, vagyis az egyén vagy a család szintjén és a gazdaság szintjén.

Időnként azt érzem, hogy nem tulajdonítunk kellő jelentőséget az információknak, vagy pedig olyan információnak tulajdonítunk jelentőséget, amely alapvetően nem befolyásolja mindennapjainkat. A jelentéktelen dolgokra nagy figyelmet fordítunk -sztárpletykák, a közösségi média kamu hírei, távoli országban történt szerencsétlenségek, stb. -, amelyek teljesen eltéríthetnek a számunkra fontos dolgoktól, tennivalóktól.

Az internet, a közösségi média, a reklámok, a háttér-rádiózás, a televízió folyamatosan ellátnak bennünket információval. Jóval több infót kapunk, mint azt valóban értelmezni tudnánk. Információs túlterheltségben élünk és ez annyira leköti energiánkat, hogy egy idő után "feladjuk" és sodortatjuk magunkat az (információ)árral... Na, itt van szükség nagyfokú tudatosságra. Itt van szükség önmérsékletre, józan észre és célirányos gondolkodásra. Ahogy Gandhi mondta egyszer: Nem engedem meg, hogy mocskos lábbal végiggázoljanak az elmémen!

Ez ugyanúgy igaz a média által kínált "információkra" és a más emberektől kapott napi információ-impulzusokra. Mire gondolok? A napi szintű panaszáradatra, a negatív hírek megosztására - élőben vagy közösségi médiában. Ebbe nagyon bele lehet fáradni...

Valójában minden médium és a reklámozók a mi figyelmünket akarja megszerezni. Minket akar ellátni információkkal - a számunkra hasznosakkal és jelentéktelenekkel egyaránt. Mint korábban írtam: itt kell észnél lenni és különbséget tenni hasznos és haszontalan információ között! Szerintem ez a két kategória bőségesen elég, nem szükséges tovább bonyolítani az életünket.

A másik, amit megfigyeltem - és valószínűleg az előbbiből következik -, hogy sokszor a fontos információkat zárjuk el magunktól, olyanokat, amelyek akár gyökeresen megváltoztathatják saját életünket vagy családunk életét. Lehet, hogy ilyenkor kellene egy kicsivel több időt szánni arra, hogy megismerkedünk a valós információval és egy kicsit utánajárunk a dolognak. Meglepve tapasztalom, hogy sokszor - sokan - ezt a pici lépést nem hajlandóak megtenni! Azt a plusz 10-20 percet... Nem akarnak időt szánni arra, hogy informálódjanak. Inkább elzárkóznak... Pedig, ha akarják, ha nem az információk, így vagy úgy elérik őket...

Gondolj csak bele! Ha autót vagy műszaki cikket - telefont - vásárolsz, alaposan utána nézel. Elolvasod a fórumokat, a hozzászólásokat, a szakértői véleményeket, megkérdezed a szomszédot, a havert, a barátnődet... Így működünk! Akkor miért sajnálunk egy kis időt arra, hogy a számunkra igazán lényeges dolgokról további - és hiteles - információkat szerezzünk?

Csak javasolni tudom, hogy legyünk ilyenkor nyitottabbak, türelmesebbek és engedjük be az információkat! Volt olyan információ, amit két évig nem engedtem közel magamhoz, nem voltam elég nyitott arra, hogy elfogadjam, befogadjam! Pedig nem akárki hozta az infót, hanem a párom...!

Két év azért elég hosszú idő egy ember életében, főleg negyven felé közeledve... Ne kövessétek el ezt a hibát... Akár azt is mondhatnám: aki időt nyer, életet nyer!

Gondoljunk együtt merészet!

2017-03-13

V.P. 


Mi lenne, ha...!?

Ha már úgyis a gondolatokról és gondolkodásmódról szól az oldal, akkor így elsőre játsszunk el a gondolattal! Mi lenne, ha...!

Tegyük fel alkalmazott vagy! Bizonyára örülsz, hogy van munkád, munkahelyed! Remélem, hogy a munkahelyeden megbecsülnek, értékeden kezelnek! Remélem, hogy annyit keresel, amiből jól tudsz élni. Annyit keresel, amiből félre tudsz tenni egy jó kis nyaralásra vagy valamilyen komoly célod megvalósítására! Vagy csak annyit keresel, amiből meg tudsz élni...? Máról holnapra, hónapról hónapra? Aztán a jövő hónapban minden kezdődik előröl?!

Nem frusztrálni és inzultálni akarlak. Inkább csak biztatni szeretnélek, hogy van más út és van más élet. Mi van, ha TÉNYLEG van más élet, van lehetőség és eszköz, amivel ez megvalósítható!? Szóval, engedd el magad és játssz el a gondolattal! Ez nem kerül semmibe...

Hétköznap reggel van. Lehet, hogy korán kelsz - a sikeres emberek egyik szokása -, de nem rohansz... Nyugodtan készülődsz, viszed a gyerekeket óvodába, iskolába. Párod is otthon van, nem a vaksötétben indult el dolgozni, amikor te alszol... Nyugi van! Napodat megtervezted, minden a helyén van. Van időd a munkádra - mert azért dolgozol. Van időd magadra. Amíg a gyerekek suliban vannak, elmész edzeni, miközben a párod is veled van, vagy épp a kertet rendezgeti vagy kutyát sétáltat, mert megteheti, megtehetitek... Biztonságban vagy. Vannak sárga csekkek, de nincs gyomorgörcs. Nincs "Ki nyer ma!", hogy melyiket fizessük be - vagy melyiket ne! Szóval a csekkeket befizeted - örömmel és nyugodtan. Mert tudod, hogy van miből. Jut is, marad is...

És eddig csak igazán hétköznapi dolgokról beszéltem. Arról szó sem esett, hogy mennyi pénz van a bankszámládon és hogy ez mennyivel több, mint amit alkalmazottként keresel... Keresel, de nem találsz! Tegyük fel, hogy a pénz nem probléma! Nem probléma, hanem teljesen magától értetődő, hogy van! Magától értetődő, hogy stabilan, biztosan van! Vállalkozásod megtermeli. Hónapról hónapra, évről évre... Ne adj isten, hónapról hónapra, évről évre többet. Folyamatosan fejlődsz és pénzügyeid stabilizálódnak! Már nem az határozza meg gondolataidat, hogy mennyit viszel haza hó elején, mert tudod, hogy megdolgoztál érte tudod, hogy az a cég, akivel partneri viszonyban állsz ki is fizeti a neked járó összeget - pontosan -, ha úgy teljesítesz, akkor akár a kétszeresét is, mint a múlt hónapban! (Itt nem arról van szó, hogy az előző havi 20.000.- ft helyett, most 40.000-et kapsz, hanem szorozd meg tízzel, hússzal, stb.)

Mi lenne, ha a családod és a neked fontos emberek tökéletes - vagy legalábbis koruknak megfelelő - egészségi állapotnak örvendenének?! Jól éreznék magukat a bőrükben! Anyukád, aki elmúlt hatvan, nem a fél életét a körzeti orvosnál vagy kórházban tölti! És ezt helyettesítsd be bármelyik számodra fontos hozzátartozóddal, családtagoddal, ismerősöddel, barátoddal. Meg tudod teremteni nekik az egészséghez való jogukat! Mert ez nem jár alanyi jogon! Nem a körzeti orvostól leszel egészséges...

Mi lenne, ha évente egy vagy több nyaralásodat a partnercéged fizetné neked és családodnak! Ezek általában külföldi nyaralások és legalább négy-öt csillagosak, költőpénzzel, teljes ellátással! Dél-Afrika, Szingapúr, Dubai, London, Cancun... Mindezt jó társaságban,jó fej munkatársakkal, jó bulikkal, jó éttermekkel...! És ez nem csak egyszer jár neked, hanem akár minden évben... Mi lenne, ha...!?

Gondolkodj el, hogy szeretnél-e így élni? Szeretnéd-e mindezeket megkapni? Azon egyelőre ne gondolkodj, hogyan fogod elérni! Az a része "ki van találva"... Ezen ne agyalj!

Annyit tegyél meg a kedvemért - és saját magadért -, hogy tényleg gondolkodsz ezen! Ahogy az oldal címe is ez: Gondolj merészet

Nem kerül semmibe!

2017-03-12

V.P.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el